Czy można nie zmniejszać ryczałtu za pracę zdalną w razie nieobecności lub delegacji?
PYTANIE: Mamy pracowników wykonujących normalne prace biurowe (w siedzibie biura lub zdalnie) oraz na delegacjach (czasem spędzają ponad 100 dni w roku w delegacji). Pracownicy wykonujący tradycyjne prace biurowe czasami pracują zdalnie. Pracownicy jeżdżący na delegacje pracują w systemie równoważnym np. po 12 godzin w delegacji, a potem mają zaplanowany czas wolny (tzw. wh). Czy jest błędem, jeśli w regulaminie pracy zdalnej zapiszemy, że ryczałt za pracę zdalną nie będzie pomniejszany z tytułu nieobecności (takich jak np. chorobowe, urlop, wh) lub delegacji? W tym momencie mamy zapis w regulaminie pracy zdalnej o proporcjonalnym zmniejszaniu ryczałtu z tytułu nieobecności, ale jego wyliczenie oraz monitorowanie poprawności wpisów gdzie była wykonywana praca są bardzo czasochłonne.